söndag 20 juni 2010

När man behöver skriva ner sina tankar

När man bestämt sig för något man vill
så har det aldrig riktigt räckt till
En dröm man önskar ska bli verklighet
Men allting man kämpat för sjunker ner till botten och det e då jag vet
Att man måste gå vidare och hitta något nytt.
Det blir små olika delar som blivit uppbyggt.

------------------------------------------------------------------------

Jag har frågat mig själv varför jag tillät detta hända mig
Att behandlas på detta sättet, det var allting på grund av dig
Om jag hade vetat allting som jag vet redan nu
så hade detta aldrig gått så långt mellan mig och du
Jag hade stannat på min plats, och aldrig mera träffat dig
Allting kändes så annorlunda, du svek mig

------------------------------------------------------------------------

Jag sökte efter den fria vägen, där jag hoppades på en vändning
Till en ny start, komma i andra tankar och göra en stor förändring
Så jag kunde lägga all skit bakom mig och ställa allting till rätta igen
Det var så jag ville ha det, så jag kunde få ett bra liv, men så en dag
då du var i mina tankar, alla våra minnen tillsammans tills jag stod vid din grav

------------------------------------------------------------------------

Jag fattar inte hur du kunde lämna mig så snabbt
Jag saknar dig min vän, först stod du vid min sida sen helt plötsligt du bara stack
Alla minnen vi delade tillsammans, allting som jag trodde skulle göras om igen
Förblev som bilder och tankar som aldrig blir det samma igen
men jag ger inte upp hoppet, och jag väntar än på dig
De gånger jag försökt kontakta dig, jag hoppas du i alla fall har tänkt på mig
För våran vänskap förtjänar en chans till, men
Så många gånger jag suttit där och väntat med tårar i ögonen
Alla sömnlösa nätter jag gått igenom
de kommer tillbaka om och om igen
Tiden då du fanns kvar vid min sida,
Våran vänskap som nyss dog ut, du gjorde ditt val
Men alla våra minnen tillsammans, jag lovar de stannar alltid kvar
Alla bilder jag tittar på, det var som om allting var igår
Kommer du ihåg
Alla gångerna ute, då vi skrattade och delade gläjde tillsammans
Ville aldrig att det skulle finnas något slut på det
Även fast det blev så här, är jag fortfarande glad att jag träffade dig
För du förändrade mitt liv, du fick mig att uppnå nya kliv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar