torsdag 23 december 2010

Om mig


Tänkte skriva om mig själv - så här får ni reda på lite:

Namn: Elina Nilsson

Född: Den 30 maj 1993

Bor: Skåne, utanför Helsingborg

Utseende: Jag är runt 162 cm lång, har gröna ögon och har nu blondt hår (min naturliga hårfärg är också blond fast lite mörkare än det jag har nu), ni ser mig nog alltid i platt hår,
men egentligen är mitt hår väldigt lockigt av sig. Jag har strl 38-39 i skor men i vissa skor även strl 37. I kläder har jag storlek XS-S. Har oftast håret uppsatt i en knut, men händer då & då att jag har det nedsläppt då jag har i hårförlängning (har aldrig gillat mitt naturliga hår).

Min personlighet: Vissa personer som knappt känner mig ser mig som väldigt blyg, och det är jag till nytt folk. Men när ni väl känner mig ser ni nog en helt ny sida av mig, jag skrattar väldigt mycket & har ibland sjuk humor som bara vissa förstår haha. Så jag har mina två sidor - ibland är jag blyg av
mig och ibland pratar jag väldigt mycket. Ni som känner mig bra vet också att jag är väldigt lättroande. Jag är en snäll person & stöttar alltid mina vänner så gott jag kan, jag finns alltid där för de som behöver mig för jag hatar att se folk som mår dåligt. Jag kanske inte är den bästa på att prata men jag är en bra lyssnare och hjälper gärna till! Jag stressar ganska ofta vilket är det värsta jag vet, för det kan få mig på dåligt humör sen resten av dagen. Annars är jag väldigt glad av mig & har oftast ett bra självförtroende.

Familj: Jag bor tillsammans med min mamma, pappa, syster & katt i en villa bland hus som ser likadana ut.






Min fritid: Jag älskar att umgås med mina vänner. Jag spelar trummor en gång i veckan som jag har gjort nu i över 3 år, har innan spelat volleyboll & basket men slutade för ett tag sen. Annars tycker jag också om att sitta hemma framför en bra film, annars gör jag väl inte så mycket. Men jag är gärna med på det mesta som är kul i livet!



Detta visste ni inte om mig:
-
jag känner mig som uppväxt i kåshässle (ligger utanför perstorp) där vi hade en stuga som vi förr bodde i varje helg och lov. Stugan såldes dock för några månader sen eftersom min mormor som ägde den gick bort, det var väldigt svårt att vara där för sista gången eftersom jag har väldigt många minnen därifrån.
- som liten var jag nog ALLTID ute, gick knappt en dag utan att jag var ute med alla.
- jag och mina grannar var väldigt busiga när vi var små - vi busringde/ busplingade & kastade äpplen på massa hus.
- jag har varit nära på att bli överkörd av en bussbil när jag var runt 2-3 år gammal - låg på marken och målade med kritor då bussbilen kom emot mig, så jag la mig platt och hamnade i mitten så jag skadade mig inte men jag grät väldigt mycket och var rädd den dagen.
- det har hänt flera gånger att en bil har kommit från ingenstans mot mig och behövt tvärnita.
- jag har ofta otur och går in i saker och slår mig på något sätt.
- på gymnasiet har jag bytt linje 3 gånger.
- jag har varit med i tidningen.
- jag har åkt limosin.
- jag har sjukt mycket ångest över en sak.
- jag har varit med om jobbiga upplevelser som när min mormor, farmor & farfar dött - vila i frid

- jag vill mest av allt till holland och träffa min släkt som jag saknar så mycket, speciellt min morfar eftersom jag inte har träffat honom på flera år nu.
- jag kan inte stå nära en brödrost när den är igång.
- konstigt nog får jag panik när min katt tappar ett morrhår och jag ser det liggandes på golvet. :$
- jag har en stor fobi för spindlar, gillar de inte alls!
- jag har svårt att ringa folk (förutom mina vänner/ familj)
- jag har varit i sverige, danmark, tyskland, italien & holland.
- jag är halvholländsk.
- jag föddes i nacka som ligger vid stockholm, där jag bodde i lite över en månad.
- jag hatar min röst/dialekt.
- jag har bott i 3 hus.
- jag aldrig brutit något ben.
- jag har aldrig haft hål eller problem med mina tänder.
- jag har varit vegetarian.
- om jag istället hade varit kille hade jag hetat daniel alexander nilsson

2 kommentarer:

  1. "- jag har varit nära på att bli överkörd av en bussbil när jag var runt 2-3 år gammal - låg på marken och målade med kritor då bussbilen kom emot mig, så jag la mig platt och hamnade i mitten så jag skadade mig inte men jag grät väldigt mycket och var rädd den dagen." Herregud, skyddsängel? Jafan, ge mig också en tack! Älskar dig <3 /johannaekstrand.

    SvaraRadera
  2. Ja det måste jag nog ha haft! Hade väldigt mycket tur iallafall. Älskar dig <3

    SvaraRadera